Isola del Garda

Aanlegsteiger Gardameer eilandIsola del Garda

In het mooie Gardameer liggen er een paar eilandjes.  Het grootste eiland noemt “Isola del Garda” en is in privé bezit.  Je kan dit eiland met prachtige Italiaanse villa en tuin bezoeken met een gids.  Op deze pagina kan je een kort verslag vinden van onze uitstap naar deze bijzondere locatie.

Tickets reserveren

Op heel wat plaatsen rondom het meer kan je een excursie reserveren.  Er zijn verschillende vertrekplaatsen waar ze je met een boot komen ophalen, om vervolgens naar dit pareltje in het Gardameer te varen.

Barbarano

Wij kochten onze tickets bij Limtours in Limone sul Garda, het stadje waar we logeerden.  De dichtstbijzijnde  vertrekplaats voor deze excursie was het plaatsje Barbarano, in de buurt van Gardone Riviera.

Barbarano haven

Boot

Vanuit Limone sul Garda was het toch zo’n 40 minuten rijden voor we in Barbarano waren.  We hadden nog zo’n 10 minuten voor de boot zou vertrekken.  Gelukkig vonden we nog een parkeerplaats in de buurt van het haventje.  Hier lag de boot al te wachten.

Excursie met boot aan het Gardameer

Op naar Isola del Garda

Stipt op het opgegeven uur vertrokken we richting Isola del Garda.  De zon was al heerlijk warm ondanks het nog maar voormiddag was.  Er was geen wolkje te bespeuren aan de hemel en het meer lag er heel rustig bij.  De perfecte omstandigheden voor deze uitstap.

In de verte konden we het eiland al zien liggen.

Isola del Garda met boot

Gardone Riviera

Vanaf het meer hadden we een mooi uitzicht op Gardone Riviera en het bekende Grand Hotel Gardone.  We vaarden niet meteen richting Isola del Garda, maar gingen eerst op een aantal andere locaties nog wat mensen ophalen.  Dat was mooi meegenomen!   Extra genieten voor dezelfde prijs…

Gardone Riviera hotel

Een prachtige Italiaanse villa

Zodra we iedereen opgehaald hadden zetten we koers richting Isola del Garda.  We vaarden rond het eiland en zagen aan de andere kant de prachtige villa opduiken.

Villa Isola del Garda

Verwelkoming door onze gids

Niet veel verder was er een plekje waar de boot kon aanmeren.  We stapten allemaal uit de boot en wandelden naar onze gids, die ons een beetje verder al stond op te wachten.  Voor we verder gingen kregen we een korte uitleg van de ‘regels’ tijdens het bezoek.  We zaten tenslotte op privé domein en het is goed te begrijpen dat men geen overlast wenst.

Excursie Isola del Garda

Een rondleiding op het eiland

Niet veel later startte onze rondleiding op dit lange, smalle eiland.

Plattegrond Isola del Garda

Sprookjesachtig mooi

Tijdens onze wandeling over het domein kregen we een interessante uitleg van onze gids.  Onderweg kwamen we heel wat romantische en mooie plekjes tegen.  Zodra we in de villa gingen mochten we geen foto’s nemen, maar eenmaal terug buiten zag je pas goed wat en prachtig bouwwerk dit is.

Romantische villa op het eiland

Tuin

De tuin rondom de villa is ook prachtig onderhouden.  Op een bepaalde locatie zagen we een grote tent staan, hier konden er blijkbaar trouwfeesten georganiseerd worden.  Da’s wel een echte topper voor wie op zoek is naar een exclusieve trouwlocatie!

Een mooie tuin aan het Gardameer

Zicht op het meer

Aan de villa was er ook een mooi overdekt terras met zicht op het Gardameer.  Hier zou ik ’s avonds wel willen zitten met een lekker glaasje Hugo of Aperol Spritz…

Een terras met zicht op het Gardameer

Proeverij

Onze rondleiding stopte trouwens op dit terras, waar een klein kraampje met olijfolie en andere lokale producten stond.  Liefhebbers konden hier wat proeven en uiteraard wat kopen als souvenir.

Een prachtig uitzicht over het Gardameer

Terug naar Barbarano

Na de interessante rondleiding op het eiland vertrokken we terug met de boot.  Ook deze keer konden we weer extra lang genieten van het boottochtje omdat we eerste de andere passagiers moesten terugbrengen.

isola del Garda Italie

Het einde van een leuke excursie

Dit was het einde van een mooi uitstapje dat we je absoluut kunnen aanraden als je van dergelijke activiteiten houdt.

Tips

Varen op het Gardameer

Locatie

Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel